top of page
Obrázek autoraMilan Pavelka

Až se bude psát rok 2026

Znáte song Až bude rok 2006 od rockové kapely Katapult? Ne? Nevadí.


Až nám bude umělá inteligence plánovat dovolenou, bude to pro nás pravděpodobně znamenat vysoce personalizovaný a dosud s ničím nesrovnatelný zážitek. Zde je pět možných způsobů, jak by se umělá inteligence mohla zapojit do procesu plánování naší dovolené:

Personalizovaná doporučení: Algoritmy AI by mohly využívat údaje, jako je historie předchozích cest, historie vyhledávání a preference, naše reakce v sociálních sítích k poskytování personalizovaných doporučení destinací, aktivit a možností ubytování, které odpovídají našim zájmům. Mohla by si pamatovat každou zmínku a naši reakci na to, co je pro nás skutečně atraktivní. Teď mě napadlo, že jsem uživatelem Oura Ring3 a AppleWatch Ultra, takže asi 30 senzorů sleduje činnost mého a těla tak dokonce pozná, u které fotky se mi zvýšil puls a tak se pozná, zda mám raději moře, nebo hory. Nebo vdolky.


Úpravy trasy v reálném čase: Umělá inteligence by mohla využívat údaje, jako je počasí, doprava a zpoždění letů, k úpravě cestovního plánu v reálném čase, čímž by zajistila, že naše plány na dovolenou zůstanou zachovány i v případě neočekávaných narušení. Kdyby věděla, že nerad lyžuji, ale rád jezdím na běžkách, vybírala by i pomocí sněhového zpravodajství a predikcí. Mohla by tyto údaje v reálném čase zohlednit i pro dynamickou inteligentní rezervaci. Tu si představte jako takový obláček s anonymizovanými informacemi typu „tady ten jedinec, považující se za muže bez dietních omezení s oblibou dlouhých letů v první třídě s nejvyšší HRV a nadprůměrnou kardiovaskulární kondicí díky zimnímu ježdění na běžkách má v jarním období dva týdny času a bydlet bude pouze v boutique hotelu s výhledem na moře. Třeba. 


Inteligentní rezervace: Umělá inteligence by mohla analyzovat řadu faktorů, jako jsou ceny letenek, hodnocení hotelů a dostupnost, a navrhovat nejvýhodnější a nejpohodlnější možnosti cestování a takovou rezervaci by pak mohla měnit, podle našich aktuálních zkušeností. Někdy se lidem nelíbí, když získají to, po čem toužili, popřípadě se dostanou tam, kam se dostat chtěli. Postavit si zrovna na tohle robota mi připadá praktické. 


Interakce v přirozeném jazyce: Umělá inteligence by mohla využívat zpracování přirozeného jazyka ke „konverzační“ komunikaci, což by nám umožnilo klást otázky a dostávat doporučení spíše pomocí přirozeného jazyka, než složitých vyhledávacích dotazů. Vedli bychom rozhovor s něčím, co se pokouší ptát se nás tak, abychom odpovídali tak, jak normálně mluvíme. To bude síla každého budoucího vyzyvatele Googlu, který má zatím tak trochu monopol.



Virtuální asistenti: Virtuální asistenti na bázi umělé inteligence by nám mohli poskytovat podporu po celou dobu cesty, odpovídat na otázky, plnit a nabízet personalizovaná doporučení. Vyřizovat poštu, chystat podcasty, během jejich poslechu by nám nám připravili k podpisu smlouvy ze schůzek, které jsme úspěšně uzavřeli a nechali si je schválit u firemního právníka. Virtuálního, pochopitelně. 

8 zobrazení0 komentářů

Comments


bottom of page